четвъртък, 18 септември 2014 г.

Letters of flesh - Страницата, която трябва да следите



Днес ще ви разкажа малко за Letters of flesh. Това е сайт, който заедно с фейсбук страницата следя от известно време.

За сайта

Letters of flesh e съвместен проект на писателите Георги Белоречки и Августин Господинов, но през април 2013 Георги Балоречки се оттегля от проекта, като неговото творчество може да бъде следено на http://georgibelorechky.blogspot.it/, както и на фейсбук страницата „Георги Белоречки – поезия и проза"(http://www.facebook.com/GeorgiBelorechky).
В момента Letters of flesh се поддържа от Августин Господинов - творчески псевдоним на Илиян Любомиров.

За Августин


Той е млад, невероятно талантлив и изключително чаровен. В интервю пред Нова Телевизия споделя:

"Илиян съм Аз, а Августин е моето свръх Аз. Всичко останало е То. Псевдонимът е суета, поза и шизофрения и точно затова Августин ми отива. Илиян съм пред малко хора."

Повече от интервюто можете да прочетете ТУК

По-рано тази година той спечели наградата на публиката на "София: Поетики - 2014" със следното стихотворение

в селото където отиваме
няма обхват
и ще трябва да викаме
там дядо ми е винаги
пиян и говори за Маркс
баба ми вари чорби
бере билки коли зайци
и пита за името ти
там можем по цял ден
да косим трева
да караме балканчета
да се храним само
с джанки и да пием вода
от чешмата в читалището
или тази до гробищата
там има плевня ако решим
да сме клишета от филми
имаме и кръчма където
да те черпя голяма мастика
с малка мента и да си търся
повод да разбия бутилка
от жълта лимонада
в главата на някого защото
те е погледнал неподобаващо
ти казваш че можеш и сама
да разбиваш глави знам го
и да сменяш крушки можеш
сама остави ме обаче
да бъда достатъчно мъж
в нещо толкова дребно
а после ме занеси до вкъщи
сложи ме да легна
и излез да нацепиш дървата.

Изключително интересна и вдъхновяваща личност. След като прочета някое от стихотворенията му, които публикува на фейсбук страницата, оставам безмълвна пред стила и начина му на изказване, за това колко е млад (роден е през 1990г.) и колко мъдрост се крие в опита му.

Ето някои от любимите ми негови стихотворения:

отвътре имаш
вселени някакви
отвътре си мека
като средичката
на бял ръчен
от селска фурна
и си чиста отвътре
другото се мие
другото са катрани
от дните
отвътре си огънче
на клечка кибрит
стигаш да пламна
но топлиш

аз съм по-скучен
отвътре съм твой

***

и ако тя в десет реда
пишеше колко ме ненавижда
всичко бе ясно това е обичане

страхувам се че днес
в десет реда написа
колко ме обича.

***

някои неща
не са за стих
просто

с една жена
можеш
да изживееш
хиляда неща
а с хиляда жени
можеш
да изживееш
само едно

просто
не са за стих
някои неща.

***

една песен някога наша
вече обща и чужда
дочувам по радиото
става ми криво

бих продал всяко свое
утре
за едно единствено
вчера.

***

държи се като лято
ходи като дъжд
а как само танцува

разпиляна в дните си
и в косите си
и няма часовник
календар или фиба
които да я променят

държи се като лято
и нямаш място
с облаците си
до нея.

***

и тя беше винаги
там
тръгваше си
секунда преди
да го пожелая
без да остави
и косъм
по възглавницата

и аз дълго гледах
затворената врата
някой на време
я беше научил
че човек е най
хубав когато
го няма.

***

ще съблека грима ти
точките на роклята
другите мъже
тъгите

едно тук и сега
е повече от всяко
завинаги.

И тъй като вече със сигурност сте станали почитатели :) , една добра новина - първата стихосбирка вече е на път - съдържа 53 стихотворения. Следете актуалната информация на ФБстраницата и на сайта. :)

Линкове

Letters of flesh 
Facebook Page Letters of flesh
Facebook Page Августин Господинов 

Няма коментари:

Публикуване на коментар