сряда, 25 февруари 2015 г.

Стихотворение на седмицата: Две души - П.Яворов

От миналата седмица стартирахме нова рубрика Стихотворение на седмицата, като ви помолихме да изпращате ваши предложения на фейсбук страницата ни.

Тазседмичното предложение идва от Красимир Щаков, за когото е писано много в блога ( ТУК, ТУК и ТУК). Той е  автор на стихосбирката "Изгубеност", а наскоро с пътеписа си "На час път от София"стана победител в конкурса на Kafene.bg. Самата публикация можете да намерите на този линк - "На час път от София"

А сега нека се насладим на "Две души"на Пейо Яворов

Две души

Аз не живея: аз горя. Непримирими
в гърдите ми се борят две души:
душата на ангел и демон. В гърди ми
те пламъци дишат и плам ме суши.

И пламва двоен пламък, дето се докосна
и в каменът аз чуя две сърца...
Навсякъде сявга раздвоя несносна
и чезнещи в пепел враждебни лица.

И подир мене с пепел вятъра навсъде
следите ми засипва: кой ги знай?
Аз сам не живея - горя! - и ще бъде
следата ми пепел из тъмен безкрай.


За автора: Пейо Тотев Крачолов, по-известен като Пейо Яворов, е български поет символист и революционер, войвода на Вътрешната македоно-одринска революционна организация, смятан за един от най-големите български поети на 20 век. Използва псевдоними като Джемо, И. Крачев, Отело, Пейчо. 

Не забравяйте да изпращате вашите предложения на Facebook страница.



Няма коментари:

Публикуване на коментар